A Taste of Love – Susan Willis


Când am primit cadou această carte de la Antoaneta, mă aşteptăm să râd şi să mă distrez. Nu ştiu de ce, dar coperta şi descrierea de pe amazon m-au făcut să cred că e o carte amuzantă.

Ei bine, nu e!

E chiar tristă!

Începând cu faptul că Helen decide să „scape”, în sfârşit, de soţul infidel până la partea în care ea devine din soţie înşelată, amantă disperată. (Ha! Fac şi rime acum!)

Bine….cred că partea care mi-a plăcut enorm a fost cea în care Helen se transformă. Cred că orice femeie are nevoie de o transformare, are nevoie să îşi recapete încrederea de sine schimbând aspectul ca să îşi poată schimbă gândirea. Da, chiar dacă sună ca fiind ceva dintr-o revistă, cred că o schimbare de look duce la recăpătarea încrederii de sine, la redobândirea capacităţii de a fi independentă.

De multe ori, femeile căsătorite tind să devină comode, să nu se mai îngrijească, să acorde toată energia lor casei, familiei, jobului, uitând efectiv de propria persoană.

Să vedem….ce mi-a mai plăcut? Faptul că, până la urmă, s-a dovedit că şi Richard era în aceeaşi situaţie. Nu mi-a plăcut cum era căsnicia lui, ci faptul că autoarea a dat dovadă de mult pesimism realism şi l-a creionat că fiind o persoană care suferă, este nesigur pe el.

Dacă e ceva ce învăţăm din această carte este următorul lucru: ceea ce unii consideră gunoi, pentru alţii reprezintă o comoară.

Ce nu mi-a plăcut, dar a reprezentat o doză de realitate: sora şi fiica lui Helen, la fel şi tatăl ei, o judecă, o ceartă şi încearcă să o convingă să renunţe la relaţia adulteră cu Richard. Deşi este o atitudine demnă de lăudat şi mă bucur să constat că autoarea s-a gândit la acest aspect, nu pot decât să mă mir pentru că, de obicei, cei care au familii unite, se sprijină unii pe alţii indiferent de situaţie.

Alt aspect destul de realist a fost reprezentat de problemele de sănătate ale lui Karen, sora lui Helen, şi aducerea în atenţia cititorilor a unei boli cu transmitere genetică: cancer. În carte sunt explicate destul de bine aceste lucruri aşa că documentarea autoarei mi se pare chiar adecvată.

Cum am zis, cartea este destul de tristă. Cumva, speram să citesc ceva de genul….Rob a fost părăsit de amanta de 23 de ani după ce i-a luat banii. Nu ştiu, ceva de genul asta ca să îşi dea seama ce idiot a fost că s-a comportat urat cu Helen. Dar na….asta este partea răzbunătoare din mine care vrea să fie echitate în tot şi pentru toţi 😉

De asemenea, mi-ar fi plăcut să fie o scenă în care soţia lui Richard îşi primeşte o lecţie pentru modul în care s-a comportat. Pfff…..dar aşa e în viaţă, nu toţi îşi primesc răsplată! Are dreptate şi autoarea până la urmă!

Acum să nu înţelegeţi greşit. Este o carte tristă prin intensitatea emoţiilor transmise de personaje. Rar mi s-a întâmplat să citesc o carte atât de intensă, atât de tristă şi realistă în acelaşi timp.

Pentru că sunt convinsă că veţi întreba: are un final fericit…..după luni bune de la despărţirea dureroasă.

A.D.

Parerea ta conteaza

