7 idei de servire a …gogoşilor!


Şi o reţetă rapidă de gogoşi pufoase!

Eu încerc mereu reţete de gogoşi pentru că cei mici vor să testăm cât mai multe variante! Simple, umplute, mari, mici, uscate, pufoase etc!

Când am căutat pe net (mulţumesc google că ai fost inventat!), nu mă gândeam că voi ajunge la o reţetă care să pună capăt căutărilor „Gata, mami, nu mai vrem altă reţetă ! Pe asta o încerci de acum înainte!”

Vă dau şi link, dar şi modul în care am făcut eu reţeta. De asemenea, vă dau şi câteva sugestii de folosire/servire a gogoşilor….acestea au fost ideile copiilor mei. Poate voi aveţi alte variante! Le aştept cu drag!

Să începem, nu?

Reţeta: 500 grame făină albă, 4 gălbenuşuri, 50 grame unt topit, un plic de drojdie uscată (eu folosesc Dr.Oetker sau Pakmaya), 240 ml lapte, 2 linguri cu vârf zahăr, 1/4 linguriţă sare

Reţeta de pe site-ul sugerat de google este aceasta. Acolo găsiţi şi modul de a pregăti totul.

Eu am decis că e momentul să testez programul de aluat al aparatului de făcut pâine cumpărat în urmă cu un an (până acum am testat reţete de pâine şi prăjituri cu fructe, dulceaţă şi gem, dar cam atât).

Am pregătit ingredientele şi am pus întâi în robot: laptele, gălbenuşurile, untul topit, zahărul, sarea, făină, drojdia. Programul meu de aluat durează 1h 30′ . Când s-a terminat, am scos aluatul şi l-am răsturnat pe masă de lucru cu făină. Am mai adăugat cam 100 grame de făină ca să pot frământă puţin (nu am pus toată făină o singură dată, ci treptat , pe măsură ce frământam) şi să nu devină prea tare, să îşi menţină frăgezimea.

Am întins foaia de aluat cu o grosime de 1 cm, am tăiat cu o formă mică rotundă, marginile le-am dat deoparte şi am frământat fără făină altfel era prea tare aluatul. Au ieşit aproximativ 60 gogoşele.

Le-am lăsat 30′ să se umfle.

gogosi 1

Am încins tigaia cu ulei şi am început să pun gogoşelele cele mai umflate.

gogosi 2

Atenţie! Se prăjesc ultra rapid. Abia aveam timp să le răsucesc pe cealaltă parte că deja erau gata primele răsucite!
Sunt foarte fragede!

gogosi 3
Variante de servire:

gogosi 4

Varianta (1) gogoşi simple – presărate cu zahăr pudră
Varianta (2) întindeţi două foi de aluat egale; pe o foaie, tăiaţi formele rotunde, fără a le scoate şi puneţi o linguriţă de ciocolată/o bucată de ciocolată/o linguriţă de gem; aşezaţi cu grijă a doua foaie de aluat peste prima foaie, tăiaţi formele, lăsaţi un pic să se umfle aluatul, prăjiţi-le în ulei încins, când se răcesc, pudraţi-le cu zahăr – gogosi umplute

Varianta (3) luaţi pahare de îngheţată: aşezaţi 2-3 gogoşele, deasupra puneţi 2-3 cupe de îngheţată, puneţi frişcă şi sirop (caramel, ciocolată, căpşuni etc), aşezaţi şi douăsticksuri cu ciocolată alături şi obţineţi profiterolul din copilărie!

Varianta (4) aşezaţi 2-3 gogoşele pe o farfurie de desert, turnaţi frişcă şi sirop deasupra (caramel, ciocolată, căpşuni etc)

Varianta (5) aşezaţi 2-3 gogoşele pe o farfurie de desert, puneţi 2-3 cupe de îngheţată alături (opţional frişcă), turnaţi sirop (caramel, ciocolată, căpşuni etc)

Varianta (6) aşezaţi 2-3 gogoşele pe o farfurie de desert, puneţi dulceaţă deasupra (opţional, frişcă şi sirop – caramel, ciocolată, căpşuni etc)

Varianta (7) preparaţi un sos de ciocolată sau topiţi ciocolată (simplă ori de menaj), treceţi gogoşelele prin acest sos şi le lăsaţi să se răcească – puteţi să le lăsaţi aşa simple ori să le presăraţi cu nuca de cocos (albă sau colorată), cu ciocolată rasă de altă culoare decât cea folosită, cu nuca măcinată etc

POFTA BUNA!

3 gânduri despre „7 idei de servire a …gogoşilor!

Parerea ta conteaza

