Little Women / Fiicele dr.March / Micutele doamne (filme, carti) – Louisa May Alcott


V-am spus vreodată cât de multe ne plac nouă desenele animate?

Când eram un pic mai mare decât Daria, am descoperit un serial de desene animate care mă făcea să fug spre casă după ore ca să nu ratez vreun episod (nu ştiu cum de nu am devenit dependentă şi de telenovele, dar recunosc cu mâna pe inimă că nu suport telenovelele, deşi serialele de desene animate tot în categoria aia intră dacă stau bine să mă gândesc).

După un timp, a apărut şi la noi filmul realizat după cartea „Little women” (pe un canal de filme vechi – acest film a fost realizat în 1949, dar mai există o varianta modernă realizată în 1994). Am reuşit să le văd pe amandoua şi am rămas impresionată, dar tot acel serial de desene mi s-a părut mai interesant.😀

Varianta veche

Aveţi trailerul mai jos pentru varianta „moderna”

 

În urmă cu câteva săptămâni mi-am adus aminte de serialul de desene animate şi am zis să le fac o surpriză copiilor şi să îl caut. Poate reuşesc să le arăt ceva interesant , bazat pe o povestire istorică. Nu am reuşit să găsesc decât câteva episoade în limba italiană şi abia atunci mi-am adus aminte că le văzusem pe un canal italian (mă lasă memoria, asta e!) pentru că, la acea vreme, urmăream numai canale Rai1, Rete4, Canale5 etc ca să văd seriale de desene japoneze.

Vă las şi vouă prezentarea serialului pe care l-am văzut la acea vreme, poate înţelegeţi italiană. Menţionez că a mai apărut un serial, tot japonez, dar nu l-am văzut aşa că nu ştiu dacă urmează linia cărţii scrise de Louisa May Alcott.

 

Ajungând la carte…..

Noi avem o variantă prescurtată, în engleză, pe care am cumpărat-o în urmă cu mulţi ani de la Raluca. Am aflat că a fost tradusă şi în română aşa că am comandat-o pentru Daria (ea este cea pasionată de astfel de cărţi).

Pentru cei care nu ştiu la ce mă refer: 4 surori rămân acasă, lângă mama lor, în timp ce tatăl este plecat la război (este vorba de războiul dintre N şi S – actualele SUA) în calitate de medic. Fetele se confruntă cu multe dificultăţi, învaţă să rabde de foame, una dintre ele se consideră scriitoare şi încearcă să vândă „operele” pentru a câştigă nişte bani (ajunge să îşi vândă şi părul într-o incursiune aventuroasă – Daria s-a identificat rapid cu Jo, va daţi seama😛 )….altă fetiţă este grav bolnavă şi medicii nu-i mai acordă nicio şansă…Cartea Fiicele doctorului March  este realizată respectând datele istorice de la acea vreme referitor la stilul vestimentar, eticheta urmată de membrii societăţii etc Şi ştiţi de ce? Pentru că autoarea Louisa May Alcott s-a născut în perioada acelui război, deci a avut de unde să se inspire (propria copilărie petrecută alături de alte 3 surori, familia, cunoştinţele – uneori am impresia că Jo este personajul care o reprezintă pe autoare).

Îmi aduc aminte că, după acel serial, am descoperit încă unul care continuă povestea surorilor March, de data aceasta, în perioada maturităţii. Şi acela mi-a plăcut enorm. Este vorba despre modul în care Jo şi soţul ei deschids o şcoală-fermă pentru copii cu probleme, despre vieţile surorilor ei alături de familiile pe care le-au întemeiat.

Căutând pe google informaţii despre autoare, am descoperit că „Little women” reprezintă, de fapt, primul volum din seria dedicată familiei March. Am decis să caut şi celelalte volume pe amazon. Poate am noroc. La noi nu s-a tradus decât acest volum din câte ştiu eu.

A mai citit cineva cartea ori aţi vizionat desenele/filmele?

Cum vi s-au părut ?

 

Parerea ta conteaza

