SOS Adolescenţii


Adolescenţa este o perioadă grea. Reprezintă nesiguranţă, emoţii, schimbare prietenilor, inteligenţă emoţională, pericolul drogurilor, sexului, alcoolului…

<strong>SOS ADOLESCENTII</strong>

Autoarea  cartii SOS Adolescentii a încercat o creionare a acestor probleme argumentând că totul se poate duce pe un drum…normal folosind tehnici, exerciţii şi sfaturi practice, ajutând la eficientizarea comunicării, respectiv la dezvoltarea inteligenţei emoţionale şi a empatiei. Nu ştiu ce să zic. Sper să ajute pe cei care au copii adolescenţi. Ai mei încă nu au ajuns în stadiul acesta, mai au…eu mă „documentez” încet, nu mă grăbesc.

Ce cuprinde cărticica?

  • Tinerii se întâlnesc pentru a creşte împreună
  • Ce înseamnă să fii adolescent în secolul XXI (Adolescenţă în istorie, Adolescenţii în lumea de azi, Rolul părinţilor)
  • Stres şi adolescenţă (Cum se manifestă stresul la adolescenţi, Cum putem ajuta adolescenţii să ţină stresul sub control)
  • Societatea şi bunăstarea tinerilor (Familia: cum să-i ajutăm pe copiii noştri să se simtă bine; Şcoala: cum să-i ajutăm pe elevi să se simtă bine; Autocunoaşterea: cine sunt eu?; Creşterea exterioară şi interioară: lucrul cu cele 5 simţuri)
  • Tehnicile bunăstării minte/corp bazate pe mindfuless (Tehnici de respiraţie, Relaxarea musculară profundă, Vizualizarea ghidată)
  • Adolescenţii şi meditaţia (Meditaţia în poziţia şezând, A medita mergând, Meditează că să-ţi treacă, A medita dansând)
  • Lucrul cu corpul (multe poziţii de meditaţie şi mişcare)
  • Violenţă la şcoală (huliganismul), furia, durerea – Cine este victima, Cine este agresorul, Unde se naşte huliganismul, Ce poate face familia, Ce poate face şcoala
  • Emoţiile negative: cum să le trăim şi să le transformăm
  • Drog, alcool, sex: de ce?
  • Inteligenţa emoţională şi fericirea
  • Comunicarea empatică

Acestea sunt, în mare, temele abordate în carte. Nu îmi pot da cu părerea neapărat pentru că am copii încă mici, dar bănuiesc că acestea sunt trăirile şi problemele pe care le au adolescenţii din ziua de azi.

Sper ca viitorii mei adolescenţi să fie mai calmi şi să aibă parte de o perioadă mai puţin furtunoasă, dar nu ştim ce ne rezervă viaţa, nu?

Cartea am cumpărat-o în urmă cu mulţi ani, din impuls. O are cineva?

Parerea ta conteaza

