Oracolul din Stambul – Michael David Lukas


Când am primit „Oracolul din Stambul” , m-am gândit că ar putea fi vorba despre vreo poveste mistică, vreo chestie legată de preziceri, mistere…..orice are legătură cu Turcia mă duce cu gândul la politică şi istorie…Mintea mea lucra deja febril, încercam să-mi imaginez câte şi mai câte….

<strong>ORACOLUL DIN STAMBUL</strong>

Ei bine, e ceva din toate astea şi mult mai multe în plus!

În anul 1877, când se naşte Eleonora, apar multe semne deasupra oraşului: un stol de pupeze purpurii, Steaua Nordului aliniată cu Luna, o furtună, invazia armatei ţariste (totul duce cu gândul la o veche profeţie).

Fetiţa este crescută de tatăl ei, Yakob (negustor de covoare) şi de mama vitregă, Ruxandra. Descrierea acelei perioade, îl face pe cititor să trăiască alături de această fetiţă uimitoare o adevărată drama!  Un copil – geniu care nu e lăsat de mama vitregă să evolueze! Printr-un concurs de împrejurări, Eleonora, în vârstă de 8 ani, ajunge pe malurile Bosforului începând o nouă viaţă când excentricul Sultan Abdulhamid al II-lea decide să o numească drept sfătuitoarea sa, într-o lume misterioasă şi plină de intrigi, plină de suspans şi de istorie.

Am simţit revoltă, supărare şi indignare când am aflat că acest copil extraordinar a învăţat să citească într-o singură zi (în aceeaşi zi în care a învăţat literele) şi nu avea voie să citească decât o carte pe lună de teamă că i se va altera mintea, din motive absurde inventate de mama vitregă care vroia să o ţină ca pe o fată în casă şi nu îi arăta dragoste maternă!

Am admirat curajul Eleonorei de a fugi în Stambul, modul în care a suportat călătoria aceea îngrozitoare. Comportamentul ei este, de multe ori, asemeni unui adult! Aş zice că şi gândirea ei este similară unui adult înţelept!

Deciziile luate de ea nu numai că îi schimbă viaţă, dar schimba şi viaţa celorlalţi prin simpla ei prezenţă! Iar stolul acela de pupeze care o urmează de la Constanţa (da, veţi fi uimiţi să constataţi că se referă la oraşul-port românesc!!!) este uimitor!

Am citit cu sufletul la gură despre întâlnirile ei cu diverse persoane, grupuri, inclusiv cu sultanul….parcă aştepţi ceva! Un deznodământ care pare evident! Mai ales când intrigile şi vâltoarea politco-istorică par să dea de înţeles că există doar două căi, doar două soluţii şi Eleonora (rămasă orfană de tată) trebuie să decidă dacă va accepta să plece înapoi cu mătuşa=mama sa vitregă ori va accepta oferta Sultanului de a se muta la palat şi de a deveni sfatuiroarea sa! Tot oraşul aşteaptă răspunsul, decizia fetiţei de 8 ani, toată lumea bârfeşte, cleveşte!!!

Însă….nimeni nu se aşteapta ca Eleonora să găsească o a treia cale! Recunosc faptul că nu mă aşteptăm să dea dovadă de atâta maturitate şi să ia o decizie atât de drastică! Acest copil-geniu a dat dovadă de multă profunzime, de o cunoaştere de sine extraordinară!
Vă las pe voi să descoperiţi ce decizie a luat!

Recomand cartea „Oracolul din Stambul„!

14 gânduri despre „Oracolul din Stambul – Michael David Lukas

  1. Am cartea in casa de mult timp, dar inca nu am reusit sa o citesc. Am parcurs primele pagini, am decis in mintea mea ca e o carte care merita citita, apoi m-am luat cu altele si am uitat complet de ea. Si chiar aseara ma plangeam ca nu mai am nimic de citit.🙂

    Apreciază

Parerea ta conteaza

