I am David – filmul


Dupa ce am citit cartea „I am David”, am dorit sa vad si filmul.

Este prima data cand vad un film care urmareste atat de aproape linia cartii.

Exista, intr-adevar, diferente intre carte si film, dar acestea nu schimba foarte tare ideea de baza a povestii scrise de Anne Holm in 1963.

Filmul a aparuit in 2003. Nu va imaginati ca este un film de Oscar, dar mie imi plac mult filmele independente asa ca nu voi comenta prea mult acest aspect.

In film, David este pus de gardian sa duca o scrisoare sigilata in Danemarca dupa ce ii inlesneste evadarea.

Ca si in carte, personajul descopera treptat ce inseamna oameni, ce inseamna civilizatie.

Descopera ca exista viata dincolo de gardul ghimpat al lagarului de concentrare.

Mai jos aveti o secventa din film care reda chiar inceputul. Pentru cei care au citit cartea, aceasta secventa reprezinta chiar una dintre diferente

In afara de actrita Joan Plowright (cunoscuta indeosebi din filmul „Dennis, pericol public”), ceilalti actori din film nu imi sunt cunoscuti.

Nu joaca exceptional, dar nu e rau deloc.

Filmul este o drama, nu va asteptati la scene dragute si amuzante pentru ca este imposibil sa existe asa ceva.

Calatoria lui David printre oameni reprezinta drumul lui spre maturizare, spre a (re)deveni om si a-si recapata increderea in cei din jur.

Este o lectie de viata despre incredere, despre puterea interioara, despre iubirea de sine si de oameni.

Va recomand sa il vizionati!

Un gând despre „I am David – filmul

Parerea ta conteaza

