Servicii secrete – Marian Ureche


Daca tot se vorbeste despre servicii secrete, m-am gandit ca n-ar fi rau sa va prezint si o mica istorie a serviciilor secrete…

Poate de unele stiti, poate la unele nici nu v-ati gandit…

servicii secrete

Cartea a fost scrisa de un fost sef la Directia I (stiu multi vor spune acum ca prezint cartea scrisa de un securist – eu va zic sa taceti si sa cititi printre randuri, sa incercati sa ganditi inainte sa aruncati cu vorbe despre care multi dintre voi poate nici nu stiu ce inseamna pentru ca sunteti prea tineri ca sa fi trait in acea epoca si nu, nu sustin ca e bine cum a fost ori ca sunt in vreo tabara, ci sustin ca trebuie sa invatam sa acceptam trecutul ca sa intelegem prezentul).

Stiu si eu ce am citit de-a lungul timpului, inteleg cine a fost Marian Ureche, dar recunosc ca aceasta carte este interesanta. De aceea am decis sa o prezint.

Daca ne gandim bine si stam o clipa sa meditam, realizam ca actiuni de genul serviciilor secrete (denumire moderna) au avut loc de-a lungul existentei omenirii.

Putem inclusiv sa studiem modul in care actioneaza furnicile si sa constatam ca exista cativa membri ai familiei lor care merg in recunoastere inainte sa vina „trupa” la atac pentru a captura „hrana”.

Tot asa putem sa observam ca astfel de actiuni au fost prezentate inclusiv in Biblie.

Revenind la carte, vreau sa va spun doar cateva cuvinte: acest autor (sau cine a lucrat pentru el) a strans niste informatii chiar interesante despre actiunile politice ale conducatorilor romani de-a lungul secolelor: de la Mircea cel Batran la Stefan cel Mare.

Recunosc faptul ca nu m-am gandit foarte mult pana acum la faptul ca inclusiv voievozii nostri au apelat la oameni specializati in adunarea de informatii si au planuit apararea ori atacul in functie de strategii elaborate minutios.

Adica…m-am gandit, dar cumva nu am facut legatura cu ce inseamna pentru noi „servicii secrete”.

Chiar e interesanta carte si va recomand sa o cititi daca o mai gasiti in anticariate.

Pot sa va spun ca a aparut la Editura Paco in 1993.

Eu am numai volumul I (poza e mai sus) asa ca nu stiu ce contine al doilea volum. Tot ce am aflat este ca acela a fost intocmit cu ajutorul profesorului Rogojina, alt fost securist. Ambii au actionat, din cate am citit, si dupa Revolutie in cadrul sistemului asa ca acest lucru spune multe.

Daca doriti sa lasati comentarii, va rog sa o faceti in limita decentei.

Parerea ta conteaza

