MI6 – Adevaruri socante despre istoria serviciilor secrete – Gordon Corera


Daca tot am inceput saptamana cu prezentarea de carti „grele”, eu zic sa nu ne oprim aici.

Sunteti de acord?

Cartea „MI6 – Adevaruri socante despre istoria serviciilor secrete” mi s-a parut interesanta din cauza titlului si nu am gresit cand am achizitionat-o!

9786066868372-2738941

Istorie

Despre serviciul secret britanic de informatii (MI 6) nu s-a stiut multa vreme, nu era recunoscut oficial, desi….a fost infiintat in urma cu mai bine de 100 de ani.

Cartea aceasta incepe sa descrie activitatea agentilor britanici imediat dupa incheierea celui de-al Doilea Razboi Mondial, prezentand multe secrete, dar si aspecte ale dramelor, intrigilor, pericolelor, dar mai ales ambiguitatea morala ce domina lumea spionajului international.

Autorul reuseste sa prezinte ceva diferit de literatura de specialitate pentru ca ajuta cititorii sa inteleaga jumatatile de adevar ale acestei lumi.

Ce mi se pare interesant si important este faptul ca se …destrama mitul agentului secret.

Sunt dezvaluite actiuni imorale pe langa cele oficiale….de la spionaj la minciuni, inselaciuni etc care duc la moartea multora.

Sunt prezentate esecurile si actiunile patetice (chiar) ale unor agenti), dar si motivele din spatele acestor esecuri.

Aceste actiuni sunt prezentate in anumite contexte istorice (Razboiul Rece, caderea zidului Berlinului, criza din Cuba, atentatele de la 11 septembrie din SUA, razboiul din Irak).

Foarte bine documentata si argumentata, aceasta carte merita sa fie citita de cat mai multi oameni pentru a intelege mai clar cum se desfasurau lucrurile in anii respectivi si cum se petrec acum.

Scriitorul reuseste sa ajute cititorul sa inteleaga motivatia celor care devin agenti secreti, dar si a celor care decid sa isi tradeze principiile.

Detalii multe despre carte, gasiti aici.

Despre autor

Gordon Corera – apreciat jurnalist britanic; corespondent al postului BBC pe probleme de securitate;  a prezentat la Radio 4 (in 2009) programul MI6 (A Century in the Shadows – o istorie a celebrului serviciu secret britanic); a scris si cartea „Shopping for Bombs” (2006).

 

Parerea mea

Va recomand sa cititi cartea. Este foarte interesanta.

Aveti ocazia sa intelegeti de ce unii agenti secreti faceau joc dublu, de ce au murit multi oameni si ce implicatii grave la nivel international au avut loc din cauza jocurilor de culise din cadrul spionajului.

Cartea „MI6 – Adevaruri socante despre istoria serviciilor secrete” de Gordon Corera o puteti comanda pe site-ul Carturesti la pretul de 48.07 ron.

4 thoughts on “MI6 – Adevaruri socante despre istoria serviciilor secrete – Gordon Corera

Parerea ta conteaza

