Limba daco-getilor – Ariton Vraciu


Cartea aceasta am primit-o cadou de la profesoara mea de romana, cand eram la liceu.

Inutil sa va spun ca am considerat-o mereu drept o comoara si am avut grija sa nu o uit de cate ori m-am mutat in ultimii 14 ani.

ariton-vraciu-limba-daco-getilor

Cuprinsul cartii

  • Lista abrevierilor
  • Stadiul actual al cercetarii. Perspective
  • Caracterele generale ale limbii daco-getilor
  • Pozitia limbii daco-getilor in cadurl indo-european
  • Elemente autohtone ale limbii romane. Criterii de delimitare
  • Nume proprii daco-getice
  • A existat scriere in Dacia preromana?

Despre limba daca

Se considera ca limba daca a fost o limba indo-europeana, iar unii savanti considerau ca era de origine traca.

De-a lungul timpului, multi au fabulat si au incercat sa atribuie origini, sa dea conotatii mai mari decat sunt.

Daca va intereseaza subiectul, cititi aici.

Ce pot spune eu?

Nu mare lucru.

Nu sunt expert. Am citit si eu ca toti ceilalti, am vizitat ambele locatii Sarmisegetuza.

Mi se pare important sa citim, sa ne cunoastem trecutul ca sa apreciem istoria stramosilor nostri, dar uneori cartile gasite nu reflecta realitatea, ci un ideal, un vis, imaginatia cuiva.

E mai bine sa cititi singuri, sa ganditi singuri si sa va formati o parere.

imagini-sarmisegetuzaSarmisegetuza (arhiva proprie)

imagini-sarmisegetuza-ulpia-traiana Sarmisegetuza Ulpia Traiana (arhiva proprie)

 

3 thoughts on “Limba daco-getilor – Ariton Vraciu

Parerea ta conteaza

