Nebuloasa din Andromeda – Ivan Efremov


Am citit cartea pe vremea cand eram adolescenta si imi aduc aminte cat de mult mi-a placut.

nebuloasa-din-andromeda

Este o carte sf clasica (multi considera ca este o utopie clasica, comunista).

Eu consider ca este o carte scrisa in urma cu un secol (a fost publicata in 1957), cand nici mama mea nu se nascuse inca.

Este o carte care dovedeste puterea de imaginatie a autorului si capacitatea lui de a transpune in cuvinte o aventura minunata prin care trec niste astronauti in drumul lor inapoi spre Pamant.

La vremea cand am citit cartea, mi se parea ca orice informatie despre anii lumina, despre spatiu, despre astronauti etc reprezinta o comoara.

Iar aceasta carte furnizeaza taman astfel de informatii, de date, evident cu limbajul si la nivelul acelor ani.

Povestea este captivanta.

In drum spre Pamant, astronautii de pe nava Tantra descopera o planeta spre care au fost atrasi de o stea de fier. Acolo descopera doua nave spatiale (una pamanteana, celalalta extraterestra), insa niciun membru al vreunui echipaj.

Daca ar fi sa emit o ipoteza, as zice ca un celebru film american s-a inspirat din aceasta carte, schimband subtil personajele.

Cartea este minunat scrisa, nu este greu de citit, este chiar usor de inteles.

Cititorii au ocazia sa descopere alaturi de astronauti ce s-a intamplat cu echipajul pamantean si cui apartine cealalta nava spatiala.

Pe masura ce citesti, esti prins de actiune si incerci sa intelegi si sa iti imaginezi cum vor mai reusi astronautii sa scape de atractia de….fier, intrebandu-te cum se vor mai intoarce pe Pamant si mai ales cum vor reusi.

Daca doriti sa aflati detalii despre carte, personaje etc, click pe link spre wikipedia.

Un gând despre „Nebuloasa din Andromeda – Ivan Efremov

Parerea ta conteaza

