Pasi in trecut – Lina Moaca – recenzie


Aceasta este una dintre acele carti care te surprinde in modul cel mai placut!

Am vrut cu orice pret sa scriu acest lucru inca de la inceput pentru ca ador cartea!

pasi-in-trecut

Nu mi-as fi imaginat vreodata, cand am cumparat cartea, ca imi va fi pe plac ori ca voi avea atatea ganduri si idei despre ce sa scriu in acest articol.

Stiti cum e cand citesti o carte buna si iti este teama ca articolul tau nu se va ridica la nivelul cartii?!?

Despre carte si personaje

Povestea ne poarta din prezent (de la Dragos si Any) in trecut, in vremea dacilor si romanilor (la Auras si Lena).

Sincer, nu ma asteptam sa fie o carte atat de captivanta.

Este plina de evenimente, trecerea de la un moment la altul este atat de fireasca incat te intrebi la finalul cartii cum, cand ai reusit sa parcurgi atat de repede cele aproape 300 de pagini.

Nu este o carte lejera daca va imaginati cumva acest lucru.

Este o carte in care informatiile istorice se imbina intr-o simbioza perfecta cu povestea maturizarii lui Auras, stramosul lui Dragos.

Mi-au placut enorm modul extraordinar de frumos in care autoarea a introdus cuvinte dace si cuvinte romane, denumiri si date militare, istorice, sociale si totul a parut atat de firesc incat nu ai cum sa nu te amuzi, sa nu suferi, sa nu te puna pe ganduri actiunile si vorbele personajelor.

Sentimentul meu a fost ca citeam o opera literara!

Nu exagerez!

Ma cunoasteti ca sunt destul de critica si ca mentionez de fiecare data daca o carte nu imi place, daca mi se pare usurica, daca e oribila…Daca nu imi place si totusi nu vreau sa se simta jignit autorul, veti observa ca nu recomand cartea, ci doar prezint cateva descrieri, mentiuni si precizari. 

Stiti cum se spune in ultima vreme ca (1) autorii romani clasici sunt obositori si operele lor sunt depasite, (2) autorii romani tineri inca nu sunt suficient de bine cunoscuti, dar vin tare din spate?!?

Acest lucru il sustin eu astazi (din nou).

Limbajul folosit este armonios, personajele efectiv prind viata, imaginatia cititorului este permanent provocata de descrieri minunate, de sugestii discrete….simti efectiv cum gandeau si actionau tinerii ciobani, pileates, tarabostes, fetele de daci bogati ….

Mi-a placut mult stilul autoarei. M-a cucerit complet.

Din punctul meu de vedere, o asemenea carte ar trebui introdusa in lectura liceenilor. Este plina de viata, de actiune, descrierile completeaza excelent dialogurile. Informatiile istorice se impletesc cu imaginatia scriitoarei.

La finalul cartii ramai cu impresia clara ca ai fost si tu personaj in carte…alaturi de Auras si ai lui…ca ai trait modul in care a actionat el, cum a evoluat, cum s-a confruntat cu diverse situatii, cum a invatat din greseli, cum a iubit si a luptat…cum s-a maturizat!

Recomandari

Cred ca v-ati dat deja seama ca va recomand aceasta carte din suflet.

Merita citita!

Trebuie sa o aveti in biblioteca pentru a o putea reciti de cate ori va doriti.

O puteti cumpara de pe Libris cu 35 ron.

13 thoughts on “Pasi in trecut – Lina Moaca – recenzie

  1. Nu mai scrie ca salivez deja dupa cartea asta, am mai auzit de ea in diferite locuri. Eu unul cu siguranta o sa o am, sunt foarte interesat de cartile cu daci si tot ce tine de ei.

    Apreciază

Parerea ta conteaza

