Pre-recenzie – Dincolo de timp – (seria Nemuritor, volum 3) O. G. Arion


Pentru prima data, am avut onoarea de a primi documentul unei carti care inca nu a fost publicata, a carei lansare este la targul de carte Gaudeamus.

Detalii aici

dincolo-de-timp

Nu va spun cate emotii am avut si cat m-am bucurat pentru gestul facut de Oana de a dovedi cata incredere poate avea in mine ca sa imi trimita pentru pre-recenzie o carte ce inca nu a aparut pe piata.

Nu va spun cat am amanat citirea cartii de teama ca o voi termina prea curand si voi ramane cu dorinta presanta de a citi urmatorul volum.

Primele mele reactii dupa citirea documentului…

Nu va spun cat am inceput sa ii scriu Oanei pe fb si sa o bombardez cu mesaje de genul…

oana-tony-discutii-1

Si Oana avea emotii cum va dati seama

oana-tony-discutii-2

Evident ca nu ma puteam abtine sa nu ii arunc cate o fraza ca sa o provoc🙂 )))

Sorry, Cici!

Da’ ma distram rau sa mai trimit cate un mesaj ca sa vad cum reactionezi😀

Yah, bad, bad reader😀

[Prietenii stiu de ce!].

Adevarul este ca lasam cartea din mana cam 5-10 minute pentru ca (1) nu vroiam sa o termin asa de repede; (2) volumul 3 e diferit! e pe gustul meu! e OAU!

Cand am terminat volumul eram cam asa (ignorati greselile, eram entuziasmata😀 )

oana-tony-discutii-3

Dar greseam cu ceva!

Nu cred ca ajuns la cel mai inalt nivel al evolutiei ca scriitoare!

Cred ca si-a intrat bine in mana, cred ca Oana abia de acum ne arata ce poate, cred ca scrisul sub presiune a aratat adevaratul potential ca autoare al lui O.G. Arion, cred ca acest volum m-a cucerit definitiv.

Nu ma intelegeti gresit!

Mi-au placut primele doua volume, poate al doilea mai mult decat primul.

Dar al treilea volum e diferit.

E pe gustul meu…

Cu acest volum, Oana a ridicat stacheta si a creat un nou „barem” (daca vreti voi).

Este greu sa citesc o carte de acest gen (desi stilul Oanei este totusi unic) fara sa compar (in mod inevitabil) ceea ce a creat ea cu ceea ce se chinuie altii sa scrie.

Revenind la carte….

Mi-a placut mult faptul ca Victoria are reactii puternice, ca se simte evolutia ei ca fiinta.

Nu ma refer la personaj, la fictiune….ci la faptul ca, asemeni oricarui om, Victoria invata din greseli, din experiente, tipa, urla, sufera, plange, rade cand are probleme, cand se intampla lucruri bune….

In acest volum, personajul feminin principal a capatat o forta interioara puternica.

Am apreciat faptul acesta.

Cumva, am avut sentimentul ca o regaseam pe Oana (pe care, culmea, nu am intalnit-o inca in realitate, ci am discutat strict pe net ori la telefon).

Nu vreau sa scriu prea multe despre actiune ca sa nu va stric surpriza cand veti citi acest volum, dar va spun ca:

  1. stilul este diferit
  2. personajele sunt realist construite chiar daca este vorba de fantasy (paradoxal, nu?!?)
  3. la finalul cartii ramai cu intrebari si incepi sa te intrebi cand apare urmatorul volum pentru ca autoarea da cateva indicii care nu te lasa sa dormi noapte intrebandu-te daca reuseste Victoria sa ridice „blestemul” de pe Arrio, daca el devine….Nu! nu mai zic nimic pentru ca nu vreau sa stric efectul cartii
  4. maturizarea personajelor se simte in acest volum; realizezi efectiv cum evolueaza (personajele, autoarea) si cum evenimentele prin care trec ii schimba
  5. intelegi mult mai multe lucruri despre psihologia personajelor, despre modul in care gandesc si actioneaza
  6. va veti dori sa se lanseze al patrulea volum cat mai repede

Recomandari

Oana, asemeni altor scriitori tineri romani, contemporani, ne face sa ne simtim mandri ca exista generatii de oameni capabili sa se rupa de „clasicul” acela sufocant, de stilul acela obositor, de ideile preconcepute in care personajul masculin trebuie sa fie „puternic”, sa dea cu pumnul in masa, iar personajul feminin sa planga si sa astepte sa fie salvat din „turn”.

Romanul acesta, desi fantasy, reflecta evolutia noastra ca specie….

…femeile sunt capabile sa se apere singure, sa ii apere pe cei dragi, sa se sacrifice de dragul unui ideal, sa ia decizii si sa accepte consecintele acestora.

…barbatii sunt capabili sa inteleaga ca au partenere puternice, pe care, desi isi doresc sa le poata proteja, nu le pot inchide intr-o „colivie” de dragul de a le considera „protejate”

Dincolo de faptul ca vorbim despre un roman pe stil fantasy, usor si rapid de citit, trebuie precizat faptul ca un cititor atent poate observa usor ca si autoarea evolueaza (ca stil, ca fiinta – ce vreti voi!) alaturi de romanele ei.

Daca prima carte pare usoara si poti decide daca citesti sau nu al doilea roman, va spun sincer ca nu prea mai poti renunta o data ce ajungi la al doilea si mai ales la al treilea roman.

Cine ma cunoaste de cativa ani, stie deja ca eu nu urmaresc seriale, nu citesc serii (rar se intampla sa ma prinda vreo trilogie!), dar aceasta serie ma face curioasa.

Asa cum ati putut citi in discutiile de pe fb, consider ca Oana e un fel de cameleon. Poate schimba cursul unei carti intr-un mod aparte…pastreaza ideea, linia, personajele, dar adauga elemente care surprind, care relateaza efectiv evolutia acelor fiinte…..

Personal, prefer autorii care sunt capabili sa isi surprinda cititorii, care sunt capabili sa pastreze o linie narativa, dar sa o imbunatateasca subtil astfel incat cititorul sa nu se plictiseasca, sa nu considere ca urmeaza un tipar, sa nu zica „stop” nu mai citesc ca m-am saturat.

Cand am inceput primul volum, nu mi-am imaginat ca voi deveni un cititor avid de informatii, ca voi fi in stare sa ma gandesc (deja) la urmatorul volum.

Nu pot spune decat „Jos palaria, Oana!” pentru ceea ce ai realizat, pentru cata munca depui ca sa scrii aceste carti, ca sa faci campanie de marketing si sa arati tuturor ce fel de om si scriitor esti!

Sper sa mergeti la Gaudeamus, pe 19 noiembrie, in numar cat mai mare ca sa o sustineti pe Oana si sa o bateti la cap sa scrie si sa publice mai repede restul de carti din serie😀

16 gânduri despre „Pre-recenzie – Dincolo de timp – (seria Nemuritor, volum 3) O. G. Arion

  1. Este o serie foarte buna, care evolueaza din ce in ce, fapt care este apanajul seriilor de valoare, dintre care eu am citit destule, asa ca ma consider oarecum avizata sa opinez. Da, am scris o fraza cam lunga.😀 Dincolo de aceasta, o prezentare deosebita si…neconventionala a cartii, felicitari Anto!

    Apreciază

  2. Of… nu am cum sa ajung la Bucuresti… distanta…😦
    Insa cititnd recenzia ta acum parca m-as urca in tren ca sa ajung si eu. M-ai facut foarte curioasa si mi-ar placea sa citesc si eu cartile Oanei.
    Sper sa se intample asta intr-un viitor cat mai apropiat🙂

    Apreciază

  3. Eu inca nu am citit nici una din cartile acestei serii, insa sunt deja comandate, si abia astept sa le primesc. Sunt sigura ca le voi devora! Felicitari pentru recenzie, este fantastica!

    Apreciază

Parerea ta conteaza

