Interviu captivant alături de Lina Moacă


Ştiu că Lina Moacă a scris mai multe cărţi (primele două – Valuri de viață, respectiv „Oameni, îngeri şi demoni” au apărut la Editura Herg Benet, iar a treia carte „Paşi în trecut” a apărut la Editura Librex), dar îmi doream să aflu câteva mici secrete pentru mine, pentru voi…aşa că am întrebat-o câte ceva, iar ea a avut amabilitatea de a îmi răspunde elegant şi la obiect 😉

liana-moaca

Mai jos aveţi ocazia să o descoperiţi şi să vă bucuraţi de noutăţi 😉

1.Când ai început să scrii?

Povestea scrisului a început pe la treizeci de ani, până atunci doar m-a urmărit în reflecții personale. Sunt o fire mai introvertită, nu vorbesc mult, de aceea scrisul mă ajută să exprim ceea ce simt.

2. Acest lucru coincide cu prima carte publicată?

Nu, până să public au mai trecut câțiva ani. A fost nevoie să-mi găsesc vocea interioară, să învăț să comunic cu ea, s-o ascult în tăcere și să am încredere în ceea ce îmi spunea.

3. De unde ideea de a prelua mituri despre daci pentru cartea „Paşi în trecut”?

Istoria mă pasionează, îndeosebi cea antică.

La fel și literatura populară pentru că în ea se regăsește toată înțelepciunea unui popor.

Pentru mine trecutul exercită aceeași fascinație ca viitorul. Echilibrul sau dezechilibrul unui om stă numai în trecutul lui.

Credința dacilor în nemurire captivează, acea viața fără de moarte, Graal care te hrănește cu fantastic, cu miros înfiorător de paradis.

Pot spune că primul contact vizual pe care l-am avut cu statuile dacilor de pe Arcul de Triumf al Împăratului Constantin cel Mare a exercitat o atracție, ca o vrajă din care nu am mai putut ieși până nu am scris „Pași în trecut”.

4. Este singura carte cu asemenea conotaţii? Pregăteşti ceva pe o temă similară, nu neapărat despre daci?

Conotațiile mistice se regăsesc și în „Oameni, îngeri și demoni”.

Și, cu siguranță, se vor regăsi și în romanele următoarele.

Acum încerc să scriu o serie despre fabuloasa și misterioasa civilizație a Atlanților.

5. Îţi place subiectul reprezentat de paranormal din câte am observat? Este o preocupare sau un hobby?

Lucrurile tangibile au mereu o poveste în spate, pe care o pot vizualiza, în schimb cele mai puțin tangibile au de partea lor misterul nevăzutului, iar mie îmi place să-mi provoc imaginația peste orice limite, spre infinit.

Da, mă preocupă evoluția mea spirituală, tot ceea ce înseamnă ființă și conștiință.

Toți oamenii avem anumite capacități „paranormale”, însă fiecare percepem diferit, într-un fel propriu, viața, lumea, universul în care trăim.

6. Pregăteşti volumul 2 din Paşi în trecut? Ne poţi da câteva indicii?

Da, Dragoș își va spune și el povestea.

În volumul 2 vom urmări evoluția personajului după acel vis care l-a purtat în trecut.

Chiar dacă nu-și mai amintește nimic din acel vis, Dragoș se simte împins de un anume curent, percepe o schimbare și încearcă să se regăsească.

Chiar numele lui îl conduce spre Ordinul Dragonului.

7. Ce carte îţi e mai dragă din cele scrise şi publicate până acum?

Nu pot să aleg, toate trei îmi sunt dragi, fiecare are povestea și timpul ei.

8. Există un personaj pe care l-ai îndrăgit sau unul pe care ţi-a fost greu să îl construieşti?

Romanul „Pași în trecut” este scris din perspectiva lui Aurus ceea ce a fost o mare provocare pentru mine.

A trebuit să gândesc ca un bărbat, să încerc să-l fac un personaj interesant, dar mai ales credibil.

De asemenea, Willwolf din „Oameni, îngei și demoni” s-a dovedit o provocare, acesta fiind fiul lui Eus (Cain), nepotul lui Lucifer. Un personaj demonic are anumite pretenții, orgoliul lui e nemăsurat.

9. Ai luat în calcul publicarea cărţilor în format electronic pentru a ajuta cititorii români stabiliţi pe alte continente să aibă acces la cărţile tale?

„Valuri de viață” și „Oameni, îngeri și demoni” sunt deja disponibile și în format eBook pe elefant.

În curând va fi disponibilă și „Pași în trecut”.

Mulțumesc, Antoaneta!

***

Eu îţi mulţumesc, Lina!
Ai adus câteva lucruri captivante în atenţia cititorilor şi sunt convinsă că vor fi surprinşi şi încântaţi de noutăţile despre care ai povestit 🙂
Mă bucur enorm că ai cărţi în format electronic şi că urmează să apară şi „Paşi în trecut” în acest format accesibil tuturor 🙂
Felicitări pentru talentul tău !
Abia aştept să citesc volumul II 🙂

8 gânduri despre „Interviu captivant alături de Lina Moacă

Parerea ta conteaza

